Vredo VT 5518-3 & Fendt 936

Het mestseizoen is in België afgelopen sinds afgelopen donderdag en daarom kijken we vandaag naar één van die mastodonten uit de mestwereld. Meerbepaald de Vredo VT 5518-3 van loonbedrijf Steyns.

Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (2 van 131)jpg

Anders dan vorig jaar is dat de schijvenbemester vervangen was door een Bomech sleepvoetbemester …

Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (5 van 131)jpg

… waarna de mest ondergewerkt werd met een schijvenbemester achter de Fendt 936

Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (11 van 131)jpg Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (15 van 131)jpg Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (23 van 131)jpg Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (26 van 131)jpg Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (28 van 131)jpg Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (29 van 131)jpg Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (33 van 131)jpg Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (36 van 131)jpg

Na een tipje van Stassen Mestrecycling en transport konden wij zonder problemen de machines vinden

Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (39 van 131)jpg

De Bomech met een werkbreedte van maar liefst 21 meter weegt nog geen 3 ton en zit onder de 3 meter transportbreedte. De mest wordt verdeeld over 84 strookjes op 25 cm van elkaar

Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (42 van 131)jpgVredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (45 van 131)jpg

Met zo’n werkbreedte is aanvoer al snel de beperkende factor, maar mede door Stassen uit Born werd de aanvoer verzekerd

Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (49 van 131)jpg

Een van de typische Duitse velden op de terreinen van Tagebau Inden, een bruinkoolmijn

Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (52 van 131)jpg Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (57 van 131)jpg Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (60 van 131)jpg

Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (68 van 131)jpg Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (75 van 131)jpg Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (80 van 131)jpg Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (85 van 131)jpg Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (102 van 131)jpg Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (107 van 131)jpg

Nog even de kopakker meenemen

Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (113 van 131)jpg Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (114 van 131)jpg

En dan begint de reis naar het volgende perceel

Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (118 van 131)jpg Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (119 van 131)jpg

Op de weg zit alles mooi compact bijeengeklapt

Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (122 van 131)jpg Vredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (127 van 131)jpgVredo VT 5518-3 + Fendt 936 (Bouwland, 15-08-2016) (131 van 131)jpg

En wanneer ook de Fendt aankomt op het volgende perceel, komen wij aan het einde van deze reeks.

Met dank aan loonbedrijf Steyns

Update door Mike Vanduffel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *